torstai 26. helmikuuta 2015

Ihanat intervallit!


Taas uusi hyvä reitti plakkarissa.

Eilen oli vuorossa lyhytkestoiset intervallit peruslenkin päätteeksi. Peruslenkki = 6,44 km eli neljä mailia, joka Runkeeperin treeniohjelmassa tuntuu olevan viikoittainen ylläpitävä pk-lenkki. Sitä sitten aina varioidaan. Satuin olemaan tuon perusmatkan loppuessa Vasaramäessä, ja olikin aika hupaisaa vetää siellä 20 sekunnin vetoja, joissa juoksunopeus oli täysillä.

Ihanan vapauttavaa vetää niin lujaa kuin kintuista lähti, kun tiesi rutistuksen loppuvan jo 20 sekunnin päästä. Ei edes tuntunut kivuliaalta, vaan ihan kuin olisin saanut jostain voimaa yläkroppaanikin lisää. Ehkäpä ne salitreenit sitten kuitenkin tekevät tehtävänsä, vaikkei aina uskoisi.

Vauhtileikittelyä oli 5 x (20s täysillä + 2min hidasta), ja kun vedot loppuivat, olin vasta ylittänyt Hippoksensillan. Lenkille tuli siis taas vähän ylimääräistä pituutta, ja viimeisen vajaan kilometrin metsätien juoksin reippaasti vauhtia kiristäen, jotta sain kunnon loppukirin. Keskinopeudeksi koko lenkille tuli taas aika kova, 5:29 min/km, mutta näillä lyhyillä matkoilla en jaksa stressata liiallisesta vauhdista, kun nopeusvaihteluja koko matkaan mahtuu kuitenkin reilusti.

Treeni 7/64: 9,91 km / 54:26 min / 5:29 min/km

Tänään on lepopäivä, mutta huominen veto hieman jännittää, silloin on vuorossa ensimmäinen kunnon vk-lenkki. Tarkoitus on juosta 1,61 kilsaa hitaasti, sitten 4,83 kilometriä keskinopeudella 5:23 - 5:29 min/km ja lopuksi vielä 1,61 kilometriä hitaasti. Taidan vetää saman reitin kuin eilen mutta toiseen suuntaan. Saapa nähdä, miten saan vauhdin pidettyä yllä.

Lauantaina odottaakin sitten jo ihan kunnon siivu, 17,70 kilometriä, ja ajattelin mennä kipittämään sen Littoistenjärven tuntumaan.

3 kommenttia:

  1. Hei Salla! Olipa täällä mukava juoksublogi. Löysin tänne RunAwayMama- blogin kautta. Mulla on myös juoksublogi, töppöjalkaa toisen eteen. Ja aion myös osallistua Paavoon, tosin puolikkaalle. Jään seuraamaan matkaasi. Tsemppiä treeneihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei vaan ja tervetuloa! Kiva saada lukijoita ja uusia innokkaita juoksijatuttuja 😀
      Tsemppiä myös sinulle juoksutreeneihin!

      Poista
  2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista